måndag 7 september 2009

Full fart framåt!

Idag går jag in på andra veckan, känns bra och jag börjar känna av den där piggheten som det pratas så mycket om. Känner mig gladare och positivare än på länge! Hoppas bara nattsömnen blir bättre snart...

Såhär ser dagens mat ut:
Frukost: grekyoghurt med hallon & blåbär.
Mellanmål: en näve paranötter.
Sen lunch: Köttfärssoppa sen igår & Oopsies.
Middag: Rostbiff och blomkålsmos, sallad.
Kvällsfika: te med en skvätt mjölk i.


Såhär gjorde jag moset: Dela ett stort blomkålshuvud i småbuketter, lägg dem i 2 dl uppvärmd grädde (tjockbottnad kastrull) ihop med 50 gram smör. Koka rejält under lock typ 10 min, sen lugnare utan lock tills blomkålen är lagom mosig och den mesta vätskan kokat bort. Vispa med elvisp, tillsätt 2 msk valfri färskost, jag tog Cantadou vitlök. Salta & peppra!

Motion: Ett varv runt Åsen med Susie Q, det tog 1h & 20 mins ca. Gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar